lördag 18 april 2015

KlimatUpplysningen Får Inte Kritiseras

Jag har kritiserat (för flathet) KlimatUpplysningens rapportering av KVAs nya klimatuttalande, som presenterades på KU av Lennart Bengtsson, tillika författare av KVAs uttalande, i kommentarer till Bengtssons post (och en post om back radiation och pyrgeometern). Det faktum att LB för KUs räkning inbjuds att recensera sin egen skrivelse, är minst sagt anmärkningsvärt.

KU redaktör Ingemar Nordin har censurerat min kritik av detta förhållande med följande motivering skickad som email:

Ämne: Varning

Claes,

Tyvärr måste jag varna dig. Du har i väldigt många kommentarer diskuterat bloggen och hur den (miss)sköts istället för att diskutera ämnet. Detta strider explicit mot våra debattregler om att hålla sig till ämnet och att inte diskutera bloggen (det senare får naturligtvis ske i inlägg som handlar om bloggen, eller per mail).

Så försök hålla dig till trådens ämne i fortsättningen. Annars blockerar jag dina kommentarer, vilket vore tråkigt.

Ingemar


Vad Ingemar säger är att kritiska synpunkter på KU må bara uttryckas som kommentarer till en därför avsedd post på KU, som dock inte finns. Resultatet är att kritik av KU inte tillåts, i alla fall inte av min person. Nåväl, jag har ju min egen blogg, så jag är inte hänvisad att kommentera på KU, vilket jag alltså inte kommer att göra i fortsättningen.

Psykologin bakom Ingemars (trista) beteende försökte jag förstå i Why LukeWarmers Fight Deniers.

Vidare: I kommentar 86 till posten Klimatpolitiken är det största hotet drabbas jag av följande utbrott från Ingemar:
  • Du anklagas härmed för att bryta mot det 9:e budordet ”Du skall inte bära falsk vittnesbörd mot din nästa” (eller något sådant). Du påstår saker som varken jag eller KU har sagt. Din falska vittnesbörd mot KU inkluderar alla skribenter, och kanske även våra kommentatorer, på KU.
När jag ber Ingemar att ge faktiskt innehåll till denna anklagelse, får jag bara tystnad som svar. Ja ja...

Vidare: I kommentar 221 till posten om back radiation och pyrgeometern uttrycker redaktör Ingemar sitt bifall till Carbomontanus våldsamma raseri riktat mot min person i kommentar 220, vilket redaktören markerar genom att utfärda "trollvarning", dvs för min person som är "offret" och inte för den förskräckliga kommentatorn Carbomontanus som är "förövaren". Jag baxnar...det verkar som Ingemar rättfärdigar våldet med att den som utsätts för detsamma väl ändå måste ha bett om det och säkerligen förtjänar det... vettigt folk blir väl inte arga och börjar slåss utan minsta anledning?

PS1 Ingemar har nu infört full censur av varje kommentar från mig på KU, även denna på Öppen tråd: "Pehr: Jag föreslår att vi träffas och går igenom det där med back radiation. Jag bjuder på fika, lunch eller middag allt efter önskemål. Ok?"  Dumheten har inga gränser.

PS2 Så här blir svaret från Ingemar på min fråga om grunden för hans anklagelse om "falsk vittnesbörd":

Claes,

Hyggligt av dig att sabotera arbetet med att bekämpa klimatalarmismen på din blogg! Du väljer med omsorg med vilka du vill utveckla ett fiendskap. Häggström hoppar jämfota av glädje!

http://claesjohnson.blogspot.se/2015/04/klimatupplysningen-far-inte-kritiseras.html

Grattiis! Jobbar du för Al Gore och Rockström? - Dumt av mig att inte inse det från början.

Till detta kan jag bara säga att vad jag gjort är att kritisera KU för undfallenhet vs KVAs klimatuttalande, detta för att uttalandet går i klimatalarmismens tecken. Att KU skulle stå för att "bekämpa klimatalarmismen", när KU inte uttrycker minsta kritik av KVAs uttalande, går inte ihop för mig. Det är helt enkelt obegripligt. 

Men att begära förklaring av detta obegripliga innebär väl bara mer "fiendskap" till ingen nytta utan egentligt skäl. Och att hota med "fiendskap" är ju ett av härskarteknikens många vapen. Tråkig stil.

PS3 Något svar från Ingemar om vilken "falsk vittnesbörd" jag burit, får jag inte, bara fler invektiv. Ja, ja.

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar